5 تکنیک سئو برای به حداقل رساندن لینک های داخلی

[vc_row][vc_column][vc_column_text]آیا از تمام ظرفیت های لینک های داخلی استفاده میکنید؟احتمالا نه، با ما همراه باشید تا 5 نکته مهم در این باره را به شما بگوییم تا بهتر بتوانید با لینک سازی داخلی رتبه سایت خود را در نتایج گوگل بهتر کنید.
[/vc_column_text][vc_custom_heading text=”رونویسی ویدیوها” font_container=”tag:h2|text_align:right” use_theme_fonts=”yes”][vc_column_text]خب بهتر اینو بدونید این مقاله با یه زبان کاملا ساده داره نوشته میشه و قرار نیست داخلش از کلمات گنده استفاده کنیم.
من خودم به شخصه عاشق لینک سازی داخلی هستم، چون اگه به درستی استفاده بشه میتونیم رتبه سایت خودمونو به بالاترین حد ممکن برسونیم.
اول از همه برای شما یه مثال میزنم تا بهتر با لینک های داخلی آشنا بشین.
فرض کنید که یک صفحه از سایت شما در نتایج برتر گوگل قرار داره و اون صفحه بازدید نسبتا خوبی داره حالا شما میایین و یه تعدادی لینک داخلی به این صفحه اضافه میکنید و باعث این میشه که هر شخصی که به این صفحه وارد میشه به صفحات دیگر سایتتون هم وارد بشه و از اون ها هم بازدید داشته باشه.
به همین راحتی شما تونستید یک بازدید های سایتتون را بالا ببرید، پس قدرت لینک های داخلی رو دست کم نگیرید.[/vc_column_text][vc_single_image image=”6453″ img_size=”full” alignment=”center”][vc_custom_heading text=”1.نامزدی” font_container=”tag:h2|text_align:right” use_theme_fonts=”yes”][vc_column_text]نامزدی همیشه دوران شیرینیه حتی تو سایت!!!
نامزدی داخل تو سایت یعنی این که یک تعامل بین صفحات سایت ایجاد بشه، حالا این کار شما به چه دردی میخوره؟
وقتی شما پیوند های داخلی به سایتتون اضافه می کنید، به کاربران این اجازه رو میدید که صفحات دیگر سایت شما رو که با این صفحتون در تعامل هست بازدید کنند تا معیار تعامل سایت شما رو بهبود ببخشند. البته این برای زمانی هست که لینک های داخلی شما به درستی کار کنند. به نظر شما با هر لینک داخلی که به سایتتون میدید میتونید تو بهبود سئو سایتتون کاری کرده باشید؟
جواب این سوال نه هست، زیرا یک سری دلایل فنی وجود دارند که این اجازه را به شما نمی دهند تا با هر لینک داخلی بتونید به بهبود سئو سایتتون کمک کنید.
یکی از این دلایل وجود ثبت اختراع در گوگل هست، حق ثبت اختراعی به نام User Sensitive PageRank در قوانین گوگل هست که از طریق این حق گوگل تعداد لینک هایی که کاربران آن ها را واقعا کلیک میکنند را پیدا میکند و آن ها را توصیف می کند.
اگر کاربران روی لینک های شما کلیک نمی کنند به نظر شما گوگل به لینک های داخلی شما توجه می کند؟ بنابر این گوگل چنین فرآیندی را در اخیتار دارد تا اندازه گیری کند که کاربران رو چه لینک هایی کلیک میکنند یا چه چیزهایی را ممکن است کلیک کنند و در اصطلاح به آن ها وزن بیشتری می دهد.
با این کار شما را در زمینه تعامل صفحه های ساییتان کمک می کند و سیگنال های بیشتری از طریق لینک هایی که کاربران بر روی آن ها کلیک می کنند برای گوگل ارسال می شود.
خب حالا باید به این فکر کنید که لینک های داخلی را در کجای صفحه تان قرار دهید که کاربران بیشتر به آن جذب شوند. آیا کاربران بر روی این لینک کلیک می کنند؟
بنابراین باید لینک های داخلی را به گونه ای به کار ببرید که متناسب با صفحات دیگر سایتتان باشد و این را بدانید که در کجا باید این لینک ها را استفاده کنید.
یک لینک داخلی زمانی به کار شما می آید که به درستی از آن استفاده کرده باشید.
[/vc_column_text][vc_single_image image=”6181″ img_size=”full” alignment=”center”][vc_custom_heading text=”2.ارتباط موضوعی شدید” font_container=”tag:h2|text_align:right” use_theme_fonts=”yes”][vc_column_text]مهم ترین نکته این است که شما از صفحه ای که لینک داخلی درست میکنید به صفحه ی دیگر ارتباط موضوعی داشته باشید.
پس هر موقع مطلبی را منتشر کردید به دنبال صفحاتی از سایتتان باشید تا به این صفحه ی جدید ربط داشته باشد و آن ها را با هم لینک کنید، تا نتیجه بهتری را در سئو سایت خود داشته باشید. دلیل فنی این امر این است که لینک هایی که موضوعات زیادی دارند مورد توجه بیشتر گوگل هستند.
لینک هایی که از نظر موضوعی ارزش کمی دارند، اهمیت کمتری دارند. همچنین شما می توانید از نظر نامزدی لینک های خود را برسی کنید تا ببینید آیا این لینک ها از نظر موضوعی به هم ارتباط دارند یا خیر، زیرا کاربران نمیخواهند روی لینک های که به موضوع ربطی ندارد کلیک کنند.[/vc_column_text][vc_custom_heading text=”3.اضافه کردن زمینه” font_container=”tag:h2|text_align:right” use_theme_fonts=”yes”][vc_column_text]فقط لینک داخلی را خالی اضافه نکنید بلکه متن را به لینک داخلی اضافه کنید!
اغلب ما یک متنی را می نویسیم و در داخل آن متن به دنبال کلمه ای می گردیم تا آن را به صفحه ی دیگرمان لینک کنیم ولی این کار زیاد جالب نیست بهتر است اول لینک مان را مشخص کنیم بعد در اطراف آن متنی بیاوریم.
اگر شما به لینک متن اضافه کنید، تصویر اضافه کنید و زمینه ی جالبی برای آن بسازید مورد توجه کاربران قرار میگیرد و کنجکاو میشوند و روی آن کلیک می کنند.
با توجه به این توضیحات همیشه برای لینک های داخلی خود وثت بگذاربد و آن ها رو طوری در صفحه بگذارید که جلب توجه کنند.
[/vc_column_text][vc_single_image image=”6459″ img_size=”full” alignment=”center”][vc_custom_heading text=”4.منحصر به فرد کردن لینک ها” font_container=”tag:h2|text_align:right” use_theme_fonts=”yes”][vc_column_text]هر لینک داخلی را منجصر به فرد کنید و آن را طوری طراحی کنید که نه زیاد پیچیده به نظر بیاید نه خیلی ساده.
اگر سایت شما بک سایت تازه است زیاد قدرت مانور ندارید زیرا در این صورت گوگل فکر می کند شما دارید آن را فریب می دهید تا رتبه خود را دستکاری کنید. پس سعی کنید هر لینک را به طور ساده منحصر به فرد کنید و کلمات طبیعی استفاده کنید تا از آن طرف هم زیان به بار نیاورید.[/vc_column_text][vc_custom_heading text=”5.کوتاه کردن لینک های کم ارزش” font_container=”tag:h2|text_align:right” use_theme_fonts=”yes”][vc_column_text]منظور از لینک های کم ارزش لینک هایی هستند که کاربران به آن ها توجه نکردند و روی آن ها کلیک نکردند.
هر صفحه برای خود یک rank دارد که مشخص می کند که صفحه شما در چه وضعیتی قرار دارد. با حذف لینک های کم ارزش به صفحه خود اعتبار دوباره ببخشید.
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
دیدگاهتان را بنویسید