چگونه مقاله ی خود را برای موتور های جست و جو بهینه کنیم؟

بهینه سازی موتور جست و جو (سئو)، مقالات علمی که شما می نویسید به همان اندازه که یک شرکت برای بازاریابی کالاهای خود اقدام میکند مهم و حیاتی است.بازارهای های مختلف و کاربران متعد در این دو معقوله وجود دارد اما هدف یکسان است.
شما با استفاده از گوگل می توانید تعداد خوانندگان مقاله ی خود را با استفاده از قوانینی که بر آن حاکم است افزایش دهید.با بهینه(سئو)مقالات خود می توانید به رتبه بالایی از نتایج گوگل دست پیدا کنید.
رتبه بندی بالاتر به این معنی است که اگر شخصی یک کلمه کلیدی از مقاله شما را جست و جو کند، مقاله شما در بالای لیست جست و جو به آن فرد پیشنهاد می شود.اساس این رتبه بندی در موتورهای جست و جو متفاوت است زیرا هر موتور جست و جو الگوریتم مخصوص خود را دارد.
چگونه مقاله خود را سئو کنیم؟
باید بگویم چندین روش برای بهینه کردن مقاله وجود دارد که شما می توانید به واسطه آن ها در رتبه ی بالا از نتایج گوگل قرار بگیرید.استفاده از کلمات کلیدی قوی، استفاده از مترادف آن ها، مکان مناسب کلمات کلیدی در مقاله ی شما، استفاده از گرافیک برداری برای جدول ها و نمودارها و داشتن یک تیم تحقیقاتی خوب می تواند مقاله شما را به درستی سئو کند.برای این که بیشتر با این تکنیک ها آشنا شوید با ما همراه باشید.
کلیدواژه ها

یکی از راه های پیدا کردن کلمات کلیدی محبوب استفاده از ابزار Google AdWords است که به راحتی می توانید کلمه کلیدی خود را پیدا کنید.برا اساس این ابزار شما می توانید تصمیم بگیرید که از کدام کلمه کلیذی و مترادف آن در عنوان مقاله، عنوان فرعی، برچسب های توضیحات، چکیده و کل متن اصلی استفاده کنید.باید این را بدانید که استفاده از یک کلمه کلیدی قوی در عنوان خیلی بهتر از استفاده ی چندین کلمه ی کلیدی در برچسب های مقاله تان است.با این حال شما باید برنامه ریزی کنید که از یک کلمه ی کلیدی چندین بار در هر بخش از مقاله تان استفاده کنید و حتی جاهایی که از آن ها نیز استفاده می کنید هم مهم است.به این که چندین بار از یک کلمه ی کلیدی استفاده می کنید “تراکم کلمات کلیدی” می گویند.
مکان های که می توانید از کلمات کلیدی استفاده کنید:
- title(عنوان)
- Heading and sub-headings(سربرگ و سربرگ فرعی)
- Description tags(برچسب توضیحات)
- Keywords(کلید واژه)
- Descriptions of the authors(شرح نویسندگان)
- File name of the document(نام پرونده سند)
- Main body text(متن اصلی)زیار
- Abstract(چکیده)
- گرافیک، جدول ها، تصاویر و شکل ها
نکات
- یک عنوان کوتاه و خوب برای مقاله خود انتخاب کنید.اگر می توانید از یک یا چند کلمه کلیدی در عنوان خود استفاده کنید و محتوای مقاله ی خود را در عنوان دقیق توصیف کنید.خود را جای مخاطب قرار دهید تا بدانید از کدام کلمه کلیذی باید استفاده کنید که مخاطب با دیدن آن مجاب شود تا مقاله شما را بخواند.
- از Google، check out Google Insights، Google Trends برای پیدا کردن کلمه کلیدی مناسب استفاده کنید.این ابزار به ما کمک می کند تا ما متوجه شویم در کدام از منطقه جغرافیایی از چه کلمات کلیدی استفاده می کنند که می تواند برای مقاله ما مفید باشد.تا کنون google بیشترین ابزار را برای سئو سایت در اختیار ما قرار داده است.
- در استفاده از کلمات کلیدی در مقاله خود زیاده روی نکنید.شما باید این را در نظر بگیرید که بدون آسیب رساندن به محتوای مقاله آن را بهینه کنید.
- استفاده از ابزارهای جست و جو برای کلمات کلیدی ممکن است همیشه برای شما جواب ندهد زیرا ممکن است در این نتایج شما به یک کلمه کلیدی بر بخورید که اصلا ربطی به مقاله شما ندارد و شما میتوانید از کلمه بهتری در مقاله خود استفاده کنید.
Metadata(فرا داده)
فرا داده در یک مقاله به موارد مختلفی اشاره دارد.فرا داده می تواند به کلمات کلیدی مقاله همچنین نوع پرونده سند که چه نوع سندی است اشاره داشته باشد.نویسنده، عناوین، تاریخ، نام مقاله ناشر و …. از جمله فرا داده ها هستند که باید آن ها را تکمیل کنید.زیرا کامل بودن این اطلاعات می تواند در رتبه بندی شما تاثیر زیادی بگذارد.
انواع گرافیک
در اینجا منطور از انواع گرافیک نوع جدول، داده ها و شکل ها هستند که در سئو مقاله شما تاثیر زیادی دارد.برای مثال وقتی از تصاویر استفاده می کنید باید از پسوند jpg برای تصاویر خود استفاده کنید غیر این برای موتور های جست و جو قابل فهم نیست.همچنین استفاده از کلمات کلیدی در تصاویر شما می تواند رتبه ی سایت شما را تا حد زیادی بالا ببرد پس شما باید به ویژگی alt نیز دقت کنید.
نکته
هجی کردن نام و نام خانوادگی نویسندگان برای شناسایی صحیح مقاله از طریق نقل وقول ها یک امر ضروری و مهم است.
نقل و قول
نقل و قول ها در مقالات دانشگاهی بسیار مهم هستند که دیگران از مقاله شما به عنوان رفرنس استفاده می کنند و نام شما را در آن بیان می کنند.دید و اعتبار شما در آنجا بالا می رود.برای این کار مقالات خود را دسته بندی کنید و مقاله ای که الان می نویسید را به گذشته ربط دهید برای نمونه من چندی پیش یک مقاله کامل درباره سئو نوشته ام که شما می توانید با خاندن آن مقاله به یک متخصص سئو تبدیل شوید برای خواند این مقاله کلیک کنید.
استفاده از شبکه های اجتماعی
نوشتن یک مقاله پایان کار شما نیست.شما باید مقاله خود را در شبکه های اجتماعی تبلیغ کنید تا مخاطب را به سمت مقاله خود جذب کنید.
این را نیز به خاطر داشته باشید که تمرکز خود را روی محتوای مقاله بگذارید تا بهترین کیفیت را برای مقاله داشته باشد.
دیدگاهتان را بنویسید