سئو چیست و چگونه برای کسب و کارهای کوچک در سال ۲۰۲۰ کار میکند؟

آیا می خواهید بدانید که سئو چیست و چگونه کار میکند؟

آیا میخواهید بدانید که سئو برای کسب و کارهای الکترونیکی چگونه کار میکند؟

پس این مقاله را تا آخر بخوانید تا با مفهوم سئو آشنا شوید و بدانید که منظور از بهینه سازی سایت چیست.

seo

آیا می خواهید بدانید که سئو چیست و چگونه کار میکند؟

آیا میخواهید بدانید که سئو برای کسب و کارهای الکترونیکی چگونه کار میکند؟

پس این مقاله را تا آخر بخوانید تا با مفهوم سئو آشنا شوید و بدانید که منظور از بهینه سازی سایت چیست.

انتظار می رود در پایان این مقاله شما تعریف درستی از سئو و نحوه عمل آن داشته باشید.

وقتی شما یک سایت را بالا می آورید، تا این سایت به رتبه خوبی در نتایج گوگل برسه پوست از سر شما کنده می شود.

اما این را بدونید که هیچ ترسی نباید داشته باشید(;

 

شما می توانید با تعریف علمی که از سئو دارید حتی با تجربه کم سایتتان را بالا بیاورید و رتبه ی بهتری در جست و جوهای گوگل پیدا کنید.

البته باید این را در نظر بگیرید که باید یک برنامه دراز مدت برای خود داشته باشید و همچنین دانش خود را از سئو بالا ببرید.

سوال اصلی ما این است که سئو چیست و در این جا لازم نیست تا هزینه های اضافی انجام دهید تا یک پاسخ مناسب برای این سوال پیدا کنید و کافیست تا این مقاله را تا انتها بخوانید.

تعریف سئو، معنی سئو و نحوه بازاریابی سئو

سئو چیست و چگونه کار میکند؟در ابتدا باید اصول و معنی سئو را به درستی بدانید و درک درستی از آن داشته باشید.سایت هایی که میبینید در رتبه اول نتایج جست و جوی گوگل هستند با دانش درستی که از سئو و قاعده و قانون آن دارند توانسته اند موفق بشوند.

در واقع به اصول سئو تسلط داشته اند که این خود یک نوع علم محسوب می شود.

تعریف سئو:کلمه سئو مخفف عبارت بهینه سازی موتورهای جست وجو است، که فرآیند بهینه سازی وب سایت شما را برای دریافت ترافیک(کاربران) انجام میدهد.

به عبارت دیگر سئو شامل ایجاد تغیرات خاصی در طراحی سایت و محتوای شماست که باعث جذابیت بیشتر سایت شما برای موتور های جست و جو میشود.شما این کارا برای این که موتور جست و جو سایت شما را به عنوان نتیجه برتر در صفحه نتایج جست و جو نشان دهد انجام میدهید.

در واقع شما برای موتور جست و جو احترام خاصی قائل می شوید و موتور جست و جو به شما پاداش میدهد.

seo

اگر چه معنی سئو بازاریابی سئو به دلیل عوامل زیادی که باعث می شود رتبه سایت شما بالا بیاید پیچیده به نظر می رسد اما در واقع این روند آسان تر از آن است که شما فکرش را میکنید.

موتورهای جست و جو کارشان این است که بهترین مطالب را برای کاربران به نمایش در بیاورند و به همین دلیل دنبال بهترین مطالب برای کاربرای می گردند.این یعنی کاربری که دنبال چیزی است باید بهترین نتیجه را از این جست و جوی خود برداشت کند.

برای این کار موتورهای جست و جو سایت های مختلف را مورد برسی و اسکن قرار می دهند تا متوجه شوند که سایت مورد نظر از چه کیفیتی برخوردار است.این به موتور های جست و جو کمک میکند تا نتایج مرتبط را به تمام کسانی که دنبال چیزی هستند ارائه دهند.

به همین ترتیب، موتورهای جست و جو سایت ها را اسکن میکنند تا تعین کنند که سایت با بهترین محتوا کدام است، و به سایت کاربر پسند هم پاداش می دهند.

بهینه سازی موتورهای جست و جو فرآیندی است که سازمان ها انجام می دهند تا بهترین رتبه را در این بین کسب کنند.به عنوان مثال فرض کنید شما یک مقاله درباره ی نحوه ساخت کشتی دارید.

شما میخواهید که مقاله تان را در معرض دید افرادی که این مقاله به دردشان میخورد قرار دهید تا هر کس عبارت “نحوه ساخت کشتی” را سرچ کرد مقاله شما به آن نمایش داده شود.

مزایای بسیاری بعد از سئو سایت برای کسب و کار شما وجود دارد.شما با بهبود سایت خود میتوانید در نتایج گوگل بهترین رتبه را به دست آورید.این به شما کمک میکند تا مشتریان بیشتری را جذب کنید و همچنین کاربران بیشتری به سمت سایت شما می آیند.

با کمی کار و حوصله و برنامه ریزی دقیق میتوانید به رتبه های بالا دست پیدا کنید.پس وقتی می توانید بهترین رتبه را در بین نتایج گوگل کسب کنید پس نباید به به رتبه های پایین بسنده کنید.

عواملی که بر تعریف سئو، معانی سئو و بازاریابی سئو تاثیر میگذارند

اکنون که معنی سئو و نحوه کار با آن را دانستید این سوال برای شما پیش می آید که چگونه بازاریابی سئو را انجام دهم؟واقعیت این است که سئو برای همه سایت ها جواب می دهد و اما چگونه؟
بیایید نگاهی به همه ی عواملی که روی سئو می گذارد بکنیم.گوگل هیچ گاه یک الگوریتم دقیق برای رتبه بندی سایت در اختیار ما نمیگذارد.با این حال ما درک خوبی از تاثیر برخی از عوامل که روی سایت ما می گذارد داریم.این عوامل چه خارج از سایت و چه داخل از سایت مهم است و ما آن ها را در زیر برسی میکنیم.

تولید محتوا

عواملی که بر بهینه سازی سایت که در خارج از صفحه روی آن تاثیر می گذارد

1.بازاریابی محتوا

محتوا هم در جذب موتورهای جست و جو موثر است و هم به بازدیدکنندگان شما کمک میکند که با سایتتان ارتباط درستی برقرار کنند.با استفاده از یک محتوای خوب شما می توانید موتورهای جست و جورا به سمت خود بکشید.

هر چه محتوای با کیفیت تری داشته باشید شانس این را داریذ تا در نتایج گوگل بهترین رتبه را کسب کنید.همچنین این باعث می شود بازدید کنندگان شما هم به سمت سایت شما کشیده شوند و یا شاید حتی یک خریدی هم انجام دهند.

راز ایجاد محتواهایی با بهترین کیفیت این است که شما موضوعاتی را انتخاب کنید که در دید توجه عموم قرار دارد و همچنین این موضوعات به درستی نگارش شده اند.

ما چند نوع موضوع را برای کمک به شما در اینجا می آوریم:

  • پست ها و مقالات وب سایت
  • محتواهای شبکه های اجتماعی
  • کتاب الکترونیکی
  • راهنماها و آموزش های لازم
  • فیلم های آموزشی
  • اینفوگرافیک

سئو

نکته مهم دیگری که باید در تولید محتوا به آن توجه داشته باشید استفاده از کلمات کلیدی مناسب است.این ها کلمات یا عباراتی هستند که کاربر در جست و جوی آن هاست و شما باید آن ها را پیدا کنید.

وقتی محتوای خود را بر پایه این کلمات ایجاد می کنید شانس این را دارید که سایت شما به رتبه بالاتر بیاید.

نکته بعدی که در سئو سایت شما تاثیر زیادی دارد تازه بودن مطالب سایت شماست.یعنی شما باید هر چند وقت یک بار یک پست تازه برای سایت خود آماده کنید.

با این حال قرار دادن یک پست تازه فقط نمیتواند سایت شما را بالا بیاورد شما می توانید با به روز رسانی پست های قبلیتان سئو بهتری روی سایتتان انجام بدهید.

اگرچه ایجاد یک محتوا به زمان زیاد و منابع لازم نیاز دارد اما بیشتر از هر چیز دیگری می تواند سایت شما را بهینه کند.موتور های جست و جو عاشق محتواهای جدید و عالی هستند و بازدیدکنندگان شما هم دنبال محتوای خوب می گردند.

برای شروع کار خود را با ایجاد چند مقاله و پست شروع کنید و همین که کار شما گرفت میتوانید موضوعات مختلفی را برای سایت خود انتخاب کنید.

2.بهینه سازی سایت از داخل سایت

فاکتورهای سئو در صفحه ای که سند اچ تی ام ال شما هستند قرار دارند با بهینه سازی کدهای خود میتوانید سایت خود را به بالاترین رتبه ممکن در بیاورید.

چند نمونه از این عناصر را برای شما شرح می دهیم:

  • Title Tag:در هر صفحه از سایت شما به موتورهای جست و جو میگوید آن صفحه مربوط به چه چیزی است.این باید شامل 70 حرف یا کمتر باشد و از کلمات کلیدی و نام شرکت شما تشکیل شده است.
  • Meta Description:توضیحات متا در هر صفحه توضیحات بیشتری از آن صفحه به موتورهای جست وجو میدهد.همچنین بازدید کنندگان شما با دید متا متوجه میشوند صفحه شما در باره چه چیزی است و به آن ها کمک میکند تا از آن صفحه درک بیشتری داشته باشند.متا باید شامل کلمات کلیدی باشد.
  • Sub-headings:سرتیتر هایی که استفاده میکنید باید متناسب با محتوای شما باشند و این امر به بازدید کنندگان شما کمک میکند تا مقاله شما را بهتر بخوانند.وقتی موتورهای جست جو ببینند شما از انواع مختلف سرتیتر استفاده کردید مطمعا می شوند که سایت شما از محتوای خوبی برخورد دار است و همین امر در سئو سایت شما تاثیر می گذارد.
  • Internal Links:ایجاد لینک های داخلی دز سایت شما به موتورهای جست و جو کمک می کند تا موضوع سایت شما را بهتر درک کنند.به عنوان مثال من در اینجا در مورد طراحی وب صحبت میکنم و شما را به صفحه ی طراحی وب ارجاع میدهم، شما فقط کافی است با کلیک بر روی طراحی وب به این صفحه وارد شوید.
  • Image Name and ALT Tags:اگر از تصویر در وب سایت خود استفاده میکنید میتوانید کلمه کلیدی خود را در alt قرار دهید.این به موتورهای جست و جو کمک میکند که تصاویر شما را بهتر نمایش دهند.

تولید محتوا

البته باید این را در نظر گرفت که هنگام استفاده از کلمات کلیدی در یک صفحه به مقدار لازم از این کلمات استفاده کنیم چرا که اگر در یک صفحه کلمه کلیدی زیاد تکرار شود گوگل ما را جریمه میکند.

درهنگام سئو هر بخش از محتوای شما باید به چند کلمه کلیدی تمرکز داشته باشد و نه بیشتر و نه کمتر باشد.شما باید مفهوم را به زیبایی هر چه تمام تر به مخاطب خود برسانید و طوری نشود که مقاله ای که نوشتید از لحاظ نگارش دچار مشکل شود.

خب تا اینجا متوجه شدیم که محتوا میتواند برای سایت ما معجزه کند اما از معماری سایت هم نباید غافل شد.بخشی از فرآیند بهینه سازی سئو درمورد ساختار سایت شماست که آیا این نکات در در هر صفحه رعایت کرده اید یا خیر؟

شما باید به طوری سایت را طراحی کنید که موتورهای جست وجو به راحتی و آسانی بتوانند وارد سایت شما شوند و آن را اسکن کنند.

نمونه ای از این کارها ایجاد لینک های داخلی هدفمند، ارسال نقشه سایت به موتورهای جست و جو، وجود یک استراتژی خوب، پیکربندی خوب سایت، دسته بندی های مختلف و منظم و… میتواند به موتورهای جست و جو کمک کند و درک بهتری از محتوای سایت شما داشته باشند.

موضوع دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که آیا وب سایت شما با موبایل تعامل دارد یا خیر؟بسیاری از کاربران به وسیله ی موبایل های خود به جست و جو میپردازند، پس باید به این نکته هم توجه داشته باشید.

شما باید توجه داشته باشید که کاربران به راحتی با موبایل به سایت شما دسترسی دارند، این کار نه تنها باعث می شود کاربران از سایت شما استفاده کنند بلکه باعث این هم می شود که سایت شما به درستی سئو بشود.

3.بهینه سازی سایت از خارج سایت

علاوه بر موارد بالا که گفته شد سایت باید از بیرون هم بهینه بشود.اگر چه شما به عوامل خارجی کنترل مستقیم ندارید ولی میتوانید تلاش خود را برای سئو بهتر سایت خود انجام دهید.

برای مثال یک کشور را در نظر بگیرید، در داخل این کشور همه چی روی اصول و نظم است ولی این کشور سیاست های خارجی مناسبی ندارد.

همی امر باعث کند تر شدن پیشرفت آن کشور می شود ولی اگر کشوری هم سیاست های داخلی و هم سیاست های خارجی خوبی داشته باشد به راحتی می تواند پیشرفت بکند.

در این جا ما چند نمونه از این سیاست های درست را برای شما آورده ایم:

  • اعتماد:کاربران باید به شما اعتماد کنند و گوگل باید این اعتماد را ببیند و تشخیص دهد که سایت شما قوانین بسیار خوبی دارد که کاربران از آن راضی هستند.یکی از مسائل مهم که می تواند اعتماد گوگل را به خود جلب کند ایجاد بک لینک از سایت های مختلف است.
  • لینک ها:بک لینک ها در سئو سایت شما بسیار تاثیر دارند.سعی کنید با سایت هایی در تعامل باشید که محتوای مناسب برای سایت خود تولید می کنند و با آن ها همکاری کنید سایتی که به محتوای خود اهمیت نمیدهد قابل اطمینان نیست.
  • شبکه های اجتماعی:یکی دیگر از مسائل مهم در سئو خارج از صفحه شبکه های اجتماعی است که شما میتوانید از این طریق کاربران را به سمت سایت خود بکشید.پس سعی برا این داشته باشید که در شبکه های اجتماعی هم فعالیت کنید.

اگر چه شما کنترلی برای این امر ندارید اما میتوانید با تولید محتوای با ارزش کاربران را به سمت خود جذب کنید.بزرگترین هدف خود را رضایت کاربران در نظر بگیرید.(به نظر من محتوا پادشاس)

سئو کلاه سیاه و سئو کلاه سفید

سئو کلاه سیاه

تا اینجای کار هر چه در مورد سئو بود به من به شما گفتم و دیگه لازم نیست تو کلاس های مختلف با هزینه های زیاد شرکت کنید تا سئو رو یاد بگیرید.در واقع کلاس ها هم همین چیزهایی که ما اینجا مطرح کردیم رو مطرح میکنند و پول می گیرند.

با دقت و تمرکز روی همین چیزها شما یک سئو کار حرفه ای می شوید.

حال برویم سراغ سئو کلاه سفید و کلاه سیاه که سایت هرکدام از یک یا هر دو این روش ها برای بهینه سازی سایت خود استفاده میکنند.

برخی از سایت ها و سازمان ها هستند که فقط روی سئو تمرکز میکنند و به دنبال این هستند تا رتبه سایت خود را با هر روشی بالا بیاورند و بتوانند کسب درآمد کنند.ما به این نوع سئو، سئوی کلاه سیاه میگوییم.

این نوع سایت ها به کاربران خود هیچ اهمیتی نمیدهند و فقط به دنبال رتبه های بالا هستند و قوانین گوگل را می شکنند.

خب همین امر باعث ایجاد صفحاتی می شود که کاربران را برای خواندن محتوای آن دچار مشکل می کنند و بیشتر به هرزنامه شبیه هستند.سرعت این صفحات در ابتدا بسیار بالاتر از صفحات دیگر است اما بعد گذشت مدتی موتورهای جست و جو آن ها را به عنوان هرزنامه مسدود می کنند و گوگل آن ها را جریمه میکند.

به طور کلی این رویکرد سریع که سایت شما را در مدت زمان کوتاهی بالا می آورد شانس این که سایت شما از آینده ی خوبی برخورد دار باشد را میگیرد.

از آن طرف سئو کلاه سفید باعث این می شود شما در یک بستر کاملا امن یک تجارت آنلاین را بر پایه قوانین حاکم بر آن فضا ایجاد کنید که روز به بروز باعث پیشرفت شما خواهد شد.

هدف از این نوع سئو ایجاد یک محتوای خوب برای تعامل بهتر با کاربران و موتور جست و جو است که سایت شما را مورد توجه قرار می دهد.

اگر چه سئو کلاه سیاه باعث رشد سریع شما می شود و مطمعا باشید یک زمان موتورهای جست و جو متوجه می شوند و به سرعت شما را جریمه میکنند.(با همون سرعت که میرین بالا با همون سرعت هم میایین پایین، پس سراغش نرین)

حال بسته به شدت جرمی که شما مرتکب شدین گوگل برای شما جریمه مینویسه که ممکنه دیگه هیچ وقت نتونید سایتتون رو برگردونید.بهترین روش برای بهینه سازی سایت پیروی از قوانینی هست که گوگل آن ها را تعریف کرده.

نتیجه گیری

حالا که با تمامی مفاهی سئو و نحوه کارکرد آن آشنا شده اید بهتر است برای سایت خود یک استراتژی مناسب پیاده کنید تا رتبه سایت شما را به بالاترین حد ممکن بیاورد.

به یاد داشته باشید که عوامل زیادی به روی سئو سایت شما تاثیر میگذارد ولی مهم ترین فاکتور برای بهینه شدن سایت شما محتوای شماست.به شما توصیه می کنم وقت خود را برای تولید محتوای با کیفیت و خوب بگذارید.

مسئله زمان اینجا مطرح می شود که چه مقدار طول می کشد سایت من بهینه شود؟ما باید اینجا از این مسئله چشم پوشی کنیم و شما باید ماه ها سخت تلاش کنید و بعد از چند ماه ثمر آن را ببینید.

مسئله ی دیگیری که مهم است وقت خود را در کلاس ها و دوره های آموزشی مزخرفی که می گذارند تلف نکنید.

امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و تونسته باشم شما را با مفهوم کامل سئو آشنا کنم.

 

 

 

 

 

 

 

1 دنبال این می گردید “سئو چیست و چگونه برای کسب و کارهای کوچک در سال ۲۰۲۰ کار میکند؟

  1. I think this is among the most significant info for me.
    And i am glad reading your article. But want to remark on few general things, The website style
    is ideal, the articles is really excellent : D. Good job, cheers

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *