پاسخ به ۱۴ سوال درمورد سئو

زمانی که برای اولین بار دیجیتال مارکتینگ را شروع کردم بر این باور بودم که درک درستی از علم سئو دارم.
من میدانستم سئو به معنیه بهینه سازی موتورهای جست جو است و هر چه سئو بهتر باشد در موتورهای جست و جو رتبه ی بالاتری کسب خواهیم کرد.

سوالات زیادی بود که فکر میکردم جواب درستی برای آن ها دارم ولی واقعا چیزی نمیدانستم.

seo

کسینوس_زمانی که برای اولین بار دیجیتال مارکتینگ را شروع کردم بر این باور بودم که درک درستی از علم سئو دارم.

من میدانستم سئو به معنیه بهینه سازی موتورهای جست جو است و هر چه سئو بهتر باشد در موتورهای جست و جو رتبه ی بالاتری کسب خواهیم کرد.

سوالات زیادی بود که فکر میکردم جواب درستی برای آن ها دارم ولی واقعا چیزی نمیدانستم.

هرچه بیشتر درباره سئو یاد میگرفتم سوالات بیشتری در ذهنم به وجود می آمد.

سوالاتی که در ذهن شما ایجاد می شود شاید در ظاهر ساده به نظر بیاییند اما پیچیدگی هایی دارند.

اینجا به برسی ۱۴ سوال درمورد سئو میپردازیم.

پاسخ به سوالات مختلف سئو

۱)سئو چیست؟

سئو به معنیه بهینه سازی موتورهای جست وجو است.حال روش ها و تکنیک هایی که این کارهارا ما با آن ها انجام می دهیم متفاوت است.

نتایج می تواند ارگانیک و یا به صورت پرداختی باشد.

۲)تفاوت بین نتایج ارگانیک در مقابل پرداخت چیست؟

نتایج ارگانیک به نتایجی میگویند که به صورت رایگان و به صورت یک الگوریتم در موتورهای جست و جو ظاهر می شوند.

نتیایج پرداخت شده یا غیر آلی نتایج جستجو در بالای صفحه ظاهر می شود.

این نوع پیوندها، پیوندهایی هستند که تبلیغ کنندگان برای نمایش در جست و جوگر ها مبلغی را پرداخت می کنند.

۳)توضیح متا چیست و چه تاثیری بر روی سئو دارند؟

توضیحات متا متنی است که در زیر صفحه شما در نتیجه موتور جستجو ظاهر می شود و توضیح می دهد که صفحه درباره همه چیست.

توضیح متا

توضیحات متا مهم هستند ولی نه به اندازه ای که تیتر شما مهم است.

توضیحات متا درواقع به خواننده کمک میکند تا درمورد مطلبی که می خواهند  بخوانند اطلاعاتی بدهد.

۴)نام دامنه چه تاثیری بر روی سئو دارد؟

دامنه ی اصلی سایت شما نباید شامل یک کلمه کلیدی خاص باشد زیرا در آینده ممکن است به سایت شما آسیب وارد کند.

۵)چگونه میتوانم از کلمات کلیدی مناسبی استفاده کنم؟

اول اینکه بگوییم در یک صفحه پیوند شما نباید کلمات کلیدی را زیاد به کار ببرید، زیرا نتایج خوبی در جست وجو گر به همراه نخواهد داشت.

استفاده از کلمات کلیدی به طور مکرر باعث میشود شما به جای این که سود کنید ضرر کنید.

خودتان را جای خواننده بگذارید و از کلمات کلیدی فقط زمانی استفاده کنید که مطمعا باشید به نگارش مطلب شما آسیب وارد نکند.

این را مطمعن باشید که شما زمان و مکان مناسب را برای به کار بردن از کلمات کلیدی را پیدا خواهید کرد، پس عجله ای برای به کار بردن آن نکنید.

۶)تفاوت بین پیوند های ورودی درون سایت و پیوند های خارجی

پیوند های درونی داخل سایت به پیوند هایی میگویند که شما درون سایت خودتان گذاشته اید که در سئو بسیار تاثیر گذار هستند.

به این توجه کنید که در یک جای مناسب از این پیوندها استفاده کنید.

پیوند های خارجی که از پیوندهای درون سایتی بسیار مهم تر هستند به پیوند هایی میگویند که شما از جای دیگر برای سایت خود آورده اید.

شما می تواند با ثبت نام در انواع سایت های معتبر این پیوند ها را وارد کنید و ترافیک سایت خودتان را بالا ببرید.

۷)در هر صفحه از چه تعداد پیوند درونی استفاده کنیم؟

این مانند همان تراکم کلمات کلیدی است.

شما باید به تعدادی که لازم است از این نوع پیوندها استفاده کنید و لازم نیست که صفحتان را پر از پیوند درونی کنید.

این کار به سئو شما لطمه وارد میکند.

۸)آیا برای سئو سایتم نیاز به این دارم که با کدزنی هم آشنا باشم؟

این که شما یک کد نویس باشید برای سئو یک امتیاز محسوب می شود، اما نیازی نیست که کد زن ماهری باشید.

درواقع برای پیاده سازی تکنیک های پیشرفته سئو از کد زنی استفاده میکنیم اما برای هر قسمت لازم نیست.

۹)تفاوت بین indexed و crawling

موتور های جستجو وقتی سایت شما را برسی میکنند ابتدا آن را به حالت خزیدن در می آورند یعنی از آنها یک فهرست درست میکنند.

بعد که این فهرست را درست کردنند شروع به جستجوی آن می کنند و آن را در نتایج جست جو بالا می آورند.

در این جا شما باید به دقت مطالبتان را دسته بندی کنید و با رعایت تمام قوانین نگارشی و دسته بندی آشنایی کامل داشته باشید.

۱۰)بزرگ کردن کلمه کلیدی

این کار برای خوانایی جملات شما بسیار مهم است اما لازم نیست.

شما فقط با بزرگ کردن  چند کلمه کلیدی می توانید نتایج خوبی به دست بیاورید.

۱۱)چرا تصاویر نیاز به alt دارند؟

به طور ساده اگر بخواهیم بگوییم موتور های جستجو نمیتوانند تصاویر را بخوانند اما کلمات را به راحتی میخوانند.

این متن به شما کمک میکند تا نتایج بهتری در در صفحه هات داشته باشید، وبه جستجوگر میگویید که تصویر مورد نظر برای چیست.

به علاوه این که اگر تصویر به هر دلیلی بارگیری نشود مردم متوجه می شوند که تصویر برای چیست که برای سئو شما خیلی مفید است.

۱۲)چه مقدار طول میکشد تا صفحه من در نتایج جستجو به نمایش در بیایید؟

چند عامل وجود دارد تا صفحات شما در صفحه گوگل به نمایش در بیاید:

  • چه مقدار محتوا ایجاد میکنید
  • کیفیت محتوا
  • مطالبتان چقدر با مخاطب ارتباط میگیرد

برای این که نتیجه سئو خود را روی سایت خود ببینید به این توجه داشته باشید که چه استراتژی را روی سایت خود استفاده میکنید.

برای این که به نتیجه عالی دست پیدا کنید بهتر است روی سایت خود هرروز کار کنید و انواع استراتژی هارا روی آن امتحان کنید.

۱۳)آیا نیاز به استخدام فردی دارم که سئو کار باشد؟

متخصص سئو بودن کار بسیار سختی است اگر شما حوصله این کار را ندارید میتوانید شخصی را استخدام کنید تا این کار را برای شما انجام دهد.

اما به این نکته توجه کنید که شخص مورد نظر قابل اطمینان باشد و به سایت شما ضرر نرساند.

۱۴)هدف برای خود تعین کنید.

هدف شما از یادگیری علم سئو سایت چیست؟

ابتدا به این سوال پاسخ دهید بعد به دنبال سئو سایتتان بروید.

شما باید یک چشم انداز قوی از این کار داشته باشد و به دنبال روش های نوین باشید.

۱۵)سئو نسبت به سال های قبل چه تغیری داشته است؟

تغیرات بسیار زیادی را شامل شده است که این کار را بسیار سخت کرده و یک رقابت بسیار تنگا تنگ به وجود آورده است.

اگر سوال دیگری از سئو داشتید از ما بپرسید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *