۶۰ نکته ای که قبل از راه اندازی سایت باید بررسی کنید

راه اندازی یک سایت جدید حتی برای کسانی که در این شغل هستند بسیار استرس زا است.

سایت ها بسیار پیچیده هستند.نکات زیادی هست که به راحتی فراموش می شوند ، مانند یک لینک خراب یا یک کلمه غلط که به اشتباه تایپ می کنید.

کسینوس_راه اندازی یک سایت جدید حتی برای کسانی که در این شغل هستند بسیار استرس زا است.

سایت ها بسیار پیچیده هستند.نکات زیادی هست که به راحتی فراموش می شوند ، مانند یک لینک خراب یا یک کلمه غلط که به اشتباه تایپ می کنید.

بعضی اشتباهات هم هستند که واقعا بد هستند و انجام آنها به رتبه سایت شما بسیار زیان می رساند.

برای این که این اشتباهات را انجام ندهید به نظر شما بهتر نیست که یک چک لیست از اموری که باید ما انجام بدهیم داشته باشیم؟

ما این لیست را برای شما آماده کرده ایم و شما میتوانید آن ها را در کنار خود داشته باشید و دیگر نگران اشتباهات نشوید.

موارد داخل لیست را ما به ۷ دسته تقسیم کرده ایم که در ادامه شما آن ها را میبینید.

اگر هم وقت ندارید که همه ی ۶۰ مورد را به دقت ببینید ما مهم ترین این هارا برای شما لیست کرده ایم:

چگونه در ۷ مرحله یک طراح وب حرفه ای شویم؟

چک لیست راه اندازی سایت

  1. املا و دستور زیان صحیح نوشته ها
  2. اطلاعات تماس با شرکت در تمام سایت به طور دقیق آمده است.
  3. حق استفاده از تصاویر و نوشته به درستی مجوز داده شده و یا به آن ها استناد شده است.
  4. تمام صفحات وب سایت در تمام مرورگرها سازگار هستند.
  5. صفحات سایت در دستگاه های مختلف سازگار هستند.
  6. فرم هایی که ما درست کرده ایم به درستی داده ها را ارسال می کنند.
  7. لینک های داخلی در سراسر سایت به درستی کار میکنند.
  8. نماد اشتراک و رسانه های اجتماعی به درستی کار می کنند.
  9. آرم شرکت با صفحه اصلی سازگار است.
  10. توضیح کلمات در صفحات به درستی ایجاد شده.
  11. توضیح متا به درستی انجام شده.
  12. گذر واژه سایت در یک مکان امن نگهداری می شود.
  13. سایت به درستی در ذخیره سازی داده کار میکند.

سازگاری محتوای صفحه

سازگاری محتوا

در ابتدا کمی وقت بگذارید تا محتوای صفحه خود را مرور کنید تا کمی نقصی را جبران کنید.شما باید مطمعا شوید که همه چیز در جای خود قرار گرفته است و به درستی کار میکند.

از جمله تمام عکس ها ، نوشته ها ، فیلم ها و…. باید در بهترین فرم خود باشند.

بنابراین پیشنهاد من این است که شما موارد زیر را برسی کنید تا خطایی از شما سر نزند.

اطمینان حاصل کنید که متن دقیق و بدون خطاست

  • از لحاظ املا و دستور زبان
  • تاریخ حق چاپ
  • اطلاعات تماس دقیق در تمام صفحات سایت
  • محتوای عمومی در همه جای سایت به درستی نوشته شده باشد.
  • تمام مطالب مهم نسخه برداری شده باشد.

ساختار محتوای روشن ایجاد کنید.

  • پاراگراف ، عنوان ها ، لیست ها و سایر قالب بندی ها به درستی آورده شده باشد.
  • تصاویر در مکان های صحیح است و در همه ی دستگاها به خوبی سازگار است.
  • فیلم ها در مکان های صحیح ، قالب بندی شده و در همه ی دستگاها به خوبی سازگار است.
  • فایل های صوتی در مکان صحیح ، قالب بندی شده و در همه دستگاه ها سازکار است.
  • کلیه مطالب ممتاز مانند کتاب های الکترونیکی ، تصاویر ، مقاله ها و.. در جای مناسب ذخیره می شوند.
  • حق چاپ تصاویر ، قلم ها و سایر مطالب به درستی مجوز داده شده و یا به آنها استناد شده است.

طراحی سایت و عملکرد آن را تست کنید.

مرحله دوم ، اقدامات لازم را برای اطمینان از بی نقص بودن سایت را چک کنید.

برای مثال اگر یک سایت پاسخگو دارید (به معنی مشاوره آنلاین) باید سازگاری آن را در تمام دستگاه ها چک کنید.سایت شما باید از هر لحاظ خوب باشد ، نه تنها روی میز کار بلکه در تلفن های همراه ، لپ تاپ و تب لت ها هم به خوبی نشان داده شود.

سایت را برای تجربه کاربر آزمایش کنید.

  • تمام صفحات وب شما باید در تمام مرورگر ها سازگار باشند.
  • تمام صفحات وب شما باید در تمام پلتفروم ها سازگار باشند.

مطمعا باشید طرح شما از لحاظ زیبایی چشم نواز است.

  • اسکیریپت ها در صفحات وب بهینه شده اند.
  • تصاویر در صفحات وب بهینه شده اند.
  • CSS در صفحات وب بهینه شده است.
  • Favicon در جای خود قرار گرفته و به خوبی رندر میکند.
  • سبک های پاراگراف به درستی در جای خود قرار گرفته اند.(هدر ، لیست ها ، نقل و قول های بلوک)

عملکرد سایت خود را تست کنید

تست درستی سایت

سومین کار این است که مدتی زمان بگذارید تا تمام ویژگی های سایت خود را تست کنید.هر فناوری و ویژگی که به سایت داده اید باید به درستی کار کند.

  • فرم ها به درستی داده را ارسال کنند.
  • پیام یا صفحه نمایشی برای تشکر از فرم ارسال شده به کاربر
  • داده های فرم به یک گیرنده ارسال می شوند و در جای مناسبی ذخیره می شوند.
  • پاسخ دهنده خودکار به درستی کار میکند.(در صورت وجود)
  • لینک های داخلی در سراسر وب سایت به درستی کار میکنند.
  • پیوند های خارجی در سراسر صفحات سایت به درستی کار میکنند و یک صفحه جدید باز میکنند.
  • نمادها ی اشتراک رسانه های اجتماعی به درستی کار میکند.
  • آرام شرکت با صفحه اصلی سازگار است.
  • بارگذاری صفحات سایت بهینه است.
  • با دیگر پلتفروم های تجاری بی سرو صدا کار کند.(محو شدگی داشته باشد.)

سایت خود را برای موتور های جست و جو بهینه کنید.

سومین کار، مدتی زمان بگذارید تا مطمعا شوید که سایت شما پایه ای قوی برای موتور های جست و جو دارد.از معماری سایت تا مراتب محتوا گرفته که به درستی انجام شده باشد.(بهترین روش برای سئو تولید محتوای با کیفیت است.)

سئو فنی

  • صفحات دارای عنوان صفحه منحصر به فرد هستند.(کمتر از ۷۰ نویسه ، شامل کلمات کلیدی)
  • صفحات توضیحات متا منحصر به فرد دارند. (کمتر از ۱۵۶ نویسه ، شامل کلمات کلیدی)
  • صفحات دارای کلمات کلیدی هستند .(کمتر از ۱۰ ، تمام کلمات در نسخه صفحه ظاهر می شوند)
  • نقشه سایت XML پویا ایجاد شده است.
  • نقشه سایت XML به موتورهای جستجو ارسال شده است.
  • آدرس های اینترنتی صفحه به طور مداوم معماری اطلاعات سایت را منعکس می کنند.
  • ۳۰۱ تغییر مسیر برای کلیه آدرسهای اینترنتی قدیمی (هدایت صفحات قدیمی به صفحات جدید) در دسترس است.
  • برچسب های rel = “nofollow” در لینک ها و صفحات قابل اجرا وجود دارد.

ابر داده خود را بهینه کنید.

ابر داده

  • ابرداده به درستی برای هر محتوا در یک فید RSS در دسترس است.
  • ابرداده به درستی برای هرگونه محتوای اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی در دسترس است.
  • املا و دستور زبان در تمام ابرداده ها صحیح است.
  • برچسب های Alt به هر تصویر اضافه شده است.

نام تجاری خود را ثابت نگه دارید.

پس از این که نام تجاری و نحوه ی تبلیغاب خود را انتخاب کردید سعی کنید در تمام پلتفرما ثابت و سازگار باشید.این کار باعث می شود شما قانون مند تر به نظر برسید.

  • اطمینان حاصل کنید که طرح رنگ وب سایت شما با محتوای مارک قبلی شما مطابقت دارد.
  • برای اطمینان از صدای و سبک مداوم برند ، متن ویرایش را کپی کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که همه نشان های شرکت و بیانیه های ماموریت به روز هستند.

برای نظارت در تجزیه و تحلیل آماده شوید.

پنجمین کار این است که شما مطمعا شوید که سایت شما برای ظبط داده های وب و آنالیز تنظیم شده باشد.این مطالب باعث میشود که به طور مداوم وب سایت خود را به سمت جلو هدایت کنید.

  • کدهای تحلیلی  سایت شما در سایت درج شده است.
  • آدرس های IP مربوطه از ردیابی تحلیلی حذف شده اند.
  •  اهداف به درستی در نرم افزار تجزیه و تحلیل شما ایجاد شده است .(در صورت وجود)
  • حساب های Google Webmaster و Google Analytics به درستی همگام سازی شده اند.
  • حساب های Google Ads به درستی همگام سازی شده اند .(در صورت وجود)

اطمینان حاصل کنید که سایت شما ایمن است و نسخه پشتیبان تهیه کنید.

ششم ، شما میتوانید با تنظیم صحیح امنیت سایت و تهیه نسخه پشتیبان مرتب ، از از بین رفتن داده ها و بدافزار ها در امان باشید.

  • اسکریپت های مانیتورینگ ۲۴/۷ نصب شده اند.
  • نسخه ای از وب سایت نهایی برای اهداف پشتیبان تهیه شده است.
  • کپی های مداوم وب سایت به طور مرتب ایجاد و ذخیره می شوند.
  • گذرواژه‌ها و دیگر اعتبار وب سایت در یک پایگاه داده ایمن ذخیره می شوند.

تمام قوانین قابل اجرا را رعایت کنید.

هفتمین مورد ، اطمینان حاصل کنید که سایت شما از قوانین و مقررات مربوطه پیروی میکند.در اینجا منظور قوانین داخل اینترنت هستند که با رعایت آن ها موتور های جست و جو بیشتر به شما توجه می کنند. همچنین با رعایت این قوانین اعتبار شما نزد کاربران بالا رفته و برای برند شما بسیار این مسئله مهم است.

  • صفحات وب دسترسی به کاربران دارای معلولیت را ارائه می دهند (WAI-ARIA).
  • صفحات وب اعلام می کنند وب سایت از کوکی استفاده می کند. (در برخی کشورها لازم است)
  • وب مطابق با حقوق استفاده از کد ، تصاویر و قلم های خریداری شده یا وام گرفته شده است.
  • شرایط و قوانین حفظ حریم خصوصی برای بازدید کنندگان وب سایت قابل مشاهده است.
  • وب  سازگار با PCI است (در صورت ذخیره و پردازش کارت های اعتباری)

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *