دیجیتال مارکتینگ چیست؟

قبل از این که با مفهوم دیجیتال مارکتینگ آشنا بشویم بهتر است بدانید امروزه تعداد افرادی که به اینترنت دسترسی دارند ، بسیار زیاد  و در حال افزایش است.

همچنین میزان استفاده از اینترنت در طی ۳ سال گذشته ۵ درصد افزایش داشته.این کار باعث شده که در نحوه ی خرید مردم تغیر ایجاد شود و بازاریابی آفلاین جای خود را به بازاریابی آنلاین بدهد.

کسینوس_قبل از این که با مفهوم دیجیتال مارکتینگ (بازاریابی دیجیتال) آشنا بشویم بهتر است بدانید امروزه تعداد افرادی که به اینترنت دسترسی دارند ، بسیار زیاد  و در حال افزایش است.

همچنین میزان استفاده از اینترنت در طی ۳ سال گذشته ۵ درصد افزایش داشته.این کار باعث شده که در نحوه ی خرید مردم تغیر ایجاد شود و بازاریابی آفلاین جای خود را به بازاریابی آنلاین بدهد.

بازاریابی به معنای ارتباط شما با مخاطبین در یک زمان و مکان مناسب است.این به این معنی است که شما باید مشتری ها را در جایی که بیشترین وقت خود را در آن میگذارند ملاقات کنید.(یعنی اینترنت)

تعریف

دیجیتال مارکتینگ (digital marketing) به معنی بازار یابی دیجیتال ، شامل کلیه فعالیت ها جهت بازاریابی است که از طریق یک دستگاه الکترونیکی یا اینترنت انجام می شود.

مشاغل برای ارتباط با مشتریان فعلی و همچنین آینده نگری به منظور جذب مشتری بیشتر ، از کانال های دیجیتالی مانند موتور جست و جوی گوگل ، رسانه های مجازی (تلگرام ، اینستاگرام ، یوتویوپ و..) استفاده میکنند.

یک بازاریاب فصلی ، که مشتریانش با توجه به فصل تغیر میکنند ،شاید بگوید بازاریابی دیجیتالی با بازاریابی فصلی مانند هم است اما تفاوت های جزئی هم دارند.

چرا دیجیتال مارکتینگ؟

در روش بازاریابی سنتی ، تبلیغات به وسیله چاب ، ارتباط تلفنی و ارتباط با مشتریان به طور فیزیکی است ، اما در بازاریابی دیجیتال همه کارها به صورت آنلاین و دیجیتالی انجام می شود.

پس یعنی میتوان فرصت های زیادی به امکاناتی از جمله ایمیل ، رسانه ها ، فیلم ، عکس و فرصت های بازاریابی مبتنی بر وب داد تا مشاغل زیادی به وجود بیاییند.

در دیجیتال مارکتینگ از آنجا که روش ها و گزینه های استراتژی بسیاری وجود دارد، میتوان با بودجه های مختلف از کم بگیر تا زیاد بازاریابی کرد.

با استفاده از دیجیتال مارکتینگ ، می توانید از ابزارهایی مانند داشبورد آنالیز استفاده کنید تا موفیقت سازمان خود را به راحتی و بدون استفاده از بنرهای تبلیغاتی و بازاریابی سنتی پیش بینی کنید.

تعریف بازاریابی دیجیتال در یک تجارت

دیجیتال مارکتینگ به وسیله ی کانال های دیجیتالی بی شمار و تاکنیک های  زیاد برای ارتباط با مشتریانی که بیشترین وقت خود را در اینترنت میگذارند تعریف شده است.

از خود وب سایت مجموعه گرفته تا دارایی های تجاری ، مارک شرکت ، تبلیغات آنلاین ، بازاریابی ایمیل ، بروشور های آنلاین و… در زیر چتر دیجیتال مارکتنیگ قرار دارند.

بهترین بازاریاب های دیجیتال یک برنامه مشخص و تصویر روشنی از نحوه ی پشتیبانی هر سازمانی که مسئولیت بازاریابی آن را بر عهده گرفته اند ، در اهداف  اصلی خود دارند.

آنها بسته به هدفی که دارند استراتژی مناسب را انتخاب کرده و از طریق کانال هایی که در اختیار دارند کارهای خود را انجام میدهند و از یک سازمان حمایت میکنند.

به عنوان مثال یک بازار یاب محتوا میتواند پست های یک وبلاگ را از کتابی انتخاب کند تا هم تبلیغ برای کتاب شود و هم برای وبلاگ خود اعتبار جمع کند.

بازاریاب پست های این شرکت می آید و در رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام ، وبلاگ را تبلیغ میکند و  این استراتژی باعث میشود کتاب مورد نظر شناخته شود و تبلیغات گسترده ای به صورت کاملا حرفه ای داشته باشد.

یا اینکه یک بازاریاب ایمیل یک کمپین نامه های الکترونیکی ایجاد کند و برای کسانی که کتاب را دریافت میکنند، اطلاعات بیشتری درباره شرکت برای آن ها ارسال کند.

نمونه هایی از دیجیتال مارکتینگ

  1. بهینه سازی موتور های جستجو یا سئو (seo)
  2. بازاریابی محتوا
  3. بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی
  4. پرداخت به ازای کلیک
  5. بازاریابی وابسته
  6. تبلیغات بومی
  7. اتوماسیون بازاریابی
  8. بازاریابی ایمیلی
  9. روابط آنلاین (روابط عمومی)
  10. بازاریابی ورودی

این ها نمونه هایی از تکنیک های دیجیتال مارکتینگ هستند که ما به آن ها می پردازیم و درباره کانال هایی که با آن درگیر هستند نیز مختصری توضیح میدهیم.

بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو (seo)

این یک فرآیند بهینه سازی برای وب سایت شماست که باعث می شود رتبه سایت شما هنگام جستجو بالا بیایید، این کار باعث افزایش میزان ترافیک سایت شماست و در نتیجه بازدید از سایت شما بالا میرود.کانال هایی که از سئو بهره میبرند شامل وب سایت ها ، وبلاگ ها و اینفوگرافیک ها هستند.

برای ایجاد ترافیک به منظور افزایش بازدید کننده از سایتتان چندین روش وجود دارد:

  • سئو درون صفحه:این نوع سئو هنگامی جست و جوی وب سایت روی کلیه مطالبی که در صفحه وجود دارد تمرکز می کند.با تحقیق به روی کلمات کلیدی که کاربران آن را سرچ میکنند یا معنی آن ها میتوانید به سوالات مراجعه کنندگان پاسخ دهید و در صفحه ی جست و جوی گوگل رتبه بدست بیاورید.
  • سئو خارج از صفحه:این نوع سئو تمام فعالیت هایی که خارج از وب سایت انجام میگیرد را شامل می شود و تمرکز اصلی اش به روی خارج از سایت است.سوالی که مطرح می شود این است:چه فعالیتی بر وب سایت شخصی من نمیتواند بر رتبه من تاثیر بگذارد؟ پاسخ پیوند های ورودی است که به عنوان بک لینک شناخته می شود.تعداد ناشرانی که با آن ها کار میکنید و همچنین قدرتی که آنها در زمینه تبلیغات دارند در رتبه سایت شما بسیار تاثیر گذار است.با ارتباط با مدیران سایت دیگر میتوان با نوشتن پست های مهمان در این سایت ها و پیوند دادن آن به سایت خود و جلب توجه افراد به این ها می توانید از بک لینک های مورد نیاز برای جابه جایی وب سایت خود استفاده کنید.
  • سئو فنی :این نوع سئو به روی پس زمینه سایت شما صورت میگیرد و روی نحوه کد گذاری سایت شما تمرکز دارد.فشرده سازی تصاویر ، داده های ساخت یافته و بهینه سازی پرونده های css ،همه جزو سئو فنی به شمار می آیند که میتواند سرعت بارگذاری وب سایت شما را بالا ببرد که یک عامل مهم در رتبه بندی سایت شما توسط موتور های جست وجو است.

کسینوساگر سایتی درست کردید و میخواهید سئو آن را انجام دهید ولی نمیتوانید میتوانید این کار را به گروه ما بسپارید تا با هزینه ای مناسب بهترین بازخورد را داشته باشید.کسینوس

بازاریابی محتوا

این اصطلاح به معنای ایجاد و ارتقای محتوای سایت شما به منظور آگاهی بیشتر مشتری از شرکت شما است که باعث رشد ترافیک و ایجاد مشتریان جدید انجام می شود.کانال هایی که می تواند در بازاریابی محتوا نقش ایفا کند عبارتند از:

  • پست های وبلاگ:نوشتن و انتشار مقالات در وبلاگ شرکت به شما کمک میکند تا تخصص صنعت خود را نشان دهید و ترافیک بازدید سایت خود را به شکل درستی بالا ببرید.این کار به شما فرصت می دهد تا بازدید کنندگان سایت را به تیم منتخب خود تبدیل کنید.
  • کتاب های الگترونیکی:کتاب های الکترونیک باعث میشود و مطالب آموزشی بلند باعث می شود تا بازید از سایت شما بالا رفته و همچنین یک مرجع بسیار مهم برای کاربران و حتی کارمندان خود ایجاد می کنید.
  • اینفوگرافیک: گاهی اوقات خوانندگان مطالب از شما میخواهند تا شما دیگر از گفتن پرهیز کنید.اینفوگرافیک نوعی محتوای بصری است که به بازدید کنندگان وب سایت شما کمک میکند تا مفهومی را که شما میخواهید به آن ها یاد بدهید آن را مجسم کنند.

کسنوس-تیم تولید کننده ی محتوای ما این کار را با بهترین کیفیت برای شما انجام میدهد.کسینوس

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

این عمل باعث افزایش نام تجاری و محتوای شما در کانال رسانه های اجتماعی می شود تا آگاهی از برند و تولید مسیر هایی برای آگاهی از مشاغل شما افزایش پیدا میکند.کانال هایی که میتوانید در بازاریابی رسانه های اجتماعی استفاده کنید عبارتند از:

  • اینستاگرام
  • تلگرام
  • آپارات
  • توییتر
  • آپارات
  • و…..

اگر وقت یا تخصص این کار ها را ندارید کافیست تا مدیریت شبکه اجتماعی خود را به ما بسپارید تا به صورت کاملا استاندارد شبکه اجتماعی شما را مدیریت کنیم.

پرداخت به  ازای هر کلیک

روشی است برای هدایت به وب سایت شما از طریق پرداخت مبلغی به یکی از سایت ها و قرار دادن لینک سایت شما در سایتش با استفاده از تبلیغات.کانال هایی که میتوانید از این روش استفاده کنید عبارتند از:

  • تبلیغات پرداخته شده در فیسبوک: در این جا کاربران میتوانند با پرداخت مبلغی به فیسبوک برای سفارشی کردن ویدیو یا مطلبشان اقدام کنند.
  • تبلیغات توییتر: مبلغی را برای تبلیغات سایت پرداخت میکنید که در جهت بالارفتن ترافیک سایت شما بسیار موثر است.
  • تبلیغات اینستاگرام:کافیست پیچی بالای ۱۰ کا داشته باشید تا بتوانید در آن وب سایت خود را تبلیغ کنید.
  • و……

بازاریابی وابسته

این نوع تبلیغات مبتنی بر عملکردی است که شما در جهت ارتقا محصول یا خدمات دیگری که انجام میدهید کمسیون دریافت میکنید.

کانال های بازار یابی وابسته شامل:

  • میزبانی از تبلیغات ویدیویی
  • ارسال پیوند های وابسته در شبکه های اجتماعی

تبلیغات بومی

به تبلیغاتی میگویند که در درجه اول محتوا بوده و درکنار یک محتوای دیگر ، بدون پرداخت هزینه ای ، روی سکویی نمایش داده می شود.

در این نوع تبلیغات ، تبلیغات رسانه های اجتماعی از جمله اینستاگرام و فیسبوک بسیار مشهور است.

اتوماسیون بازاریابی

اتوماسیون بازاریابی به نرم افزاری اطلاق می شود که برای عملیات اصلی بازاریابی شما خدمت می کنند.بسیاری از بخش های بازاریابی میتوانند کارهای تکراری را که درغیر این صورت به صورت دستی انجام میشد را به شکل خودکار انجام دهد، مانند:

  • خبرنامه ایمیل ها:اتوماسیون ایمیل فقط به شما اجازه نمیدهد که به طور خودکار ایمیل را به مشتریان خود ارسال کنید، همچنین میتوانید به کاهش لیست مخاطبین خود کمک کند.یعنی خبرنامه شما فقط به سراغ افرادی می رود که آن هارا در لیست ورودی خود ببیند.
  • برنامه ریزی برای ارسال در رسانه های اجتماعی:اگر میخواهید حضور سازمان خود را در یک شبکه اجتماعی رشد دهید باید به صورت مکرر و منظم پست بگذارید.این امر باعث می شود تا به صورت دستی پست گذاشتن کمی سخت شود و روی محتوای شما تاثیر بدی میگذارد.ابزار هایی برای این کار وجود دارد و شما باعث می شود شما بیشتر به کیفیت محتوا فکر کنید.
  • پیگیری و گزارش های سازمان ها:سازمان های تبلیغاتی میتوانند سابقه ی افراد از قبیل محتوا ، ایمیل ، تماس ها و موارد دیگر شود.اتوماسیون بازاریابی به شما کمک میکند که این افراد را مرتب کنید و براساس کاری که انجام میدهید از آنها استفاده کنید و نمودار پیش رفت خود را ببینید.

بازاریابی ایمیل

شرکت ها از بازاریابی ایمیل برای راهی برای ارتباط با مشتریان خود استفاده میکنند.ایمیل اغلب برای تبلیغ محتوا ، تخفیف ها و رویداد های شرکت استفاده می شوند.

انواع ایمیل هایی که ممکن است در دیجیتال مارکتینگ استفاده شوند عبارت است از:

  • خبرنامه اشتراک وبلاگ
  • ایمیل های پیگیری شده برای بازدید کنندگان وب سایت که چیزی بارگیری کرده اند.
  • ایمیل استقبال مشتری
  • تبلیغات تعطیلات به اعضای وفادار
  • ایمیل هایی برای پرورش مشتری

روابط عمومی آنلاین

روابط عمومی آنلاین روشی برای تامین پوشش آنلاین به دست آمده با انتشارات دیجیتال ، وبلاگ ها و سایر وب سایت های مبتنی بر وب است. همان روابط عمومی سنتی است اما به روش آنلاین.

کانال هایی که میتوانید برای روابط عمومی آنلاین از آن استفاده کنید عبارت است از:

  • دسترسی خبرنگاران از طریق رسانه های اجتماعی:برای مثال حضور در شبکه های اجتماعی راه موثری برای ارتباط با مشتریان است.
  • تعامل با نظراتی که به صورت آنلاین برای شما میگذارند:وقتی شخصی محتوای شما را برسی کرده و نقاط ضعف آن را به شما گفته نشان از جذاب بودن محتوای شماست و شما میتوانید با فرد مورد نظر به صورت آنلاین تعامل داشته باشید.
  • جذب مشتری در وب سایت شخصی یا وبلاگ:پاسخ دادن به کامنت ها بهترین روش برای ارتباط با افراد است که باعث حس اعتماد فرد به شما می شود.

بازاریابی ورودی

بازاریابی ورودی در دیجیتال مارکتینگ به روشی میگویند که شما در هر مرحله از کار خود مشتری را جذب میکنید.شما میتوانید هر یک از روش هایی که در بالا ذکر کردیم را انجام دهید و در اصطلاح همراه با مشتری باشید ن در مقابلش.

دیجیتال مارکتینگ چه کاری انجام میدهد؟

بازار یاب های دیجیتال وظیفه ی هدایت و آگاهی از برند را دارند و این کار را به وسیله ی تمام کانال هایی که در اختیار دارند چه پولی و په رایگان آن را انجام می دهند.این کانال ها شامل رسانه های اجتماعی، وب سایت شخصی شرکت، سئو و…. می شود.

بازاریاب دیجیتال معمولا روی یک کانال تمرکز دارد تا بتواند بهره وری درستی انجام دهد و عملکرد شرکت را در هر کدام از شاخه به دست بیاورد.برای مثال یک کارشناس سئو بر روی ترافیک سایت تمرکز دارد تا بتواند ترافیک قابل قبولی را به سایت هدایت کند و بازدیدهای سایت را افزایش دهد.

بازاریابی دیجیتالی امروزه بر روی اکثر شرکت های بزرگ کارش را انجام می دهد.در شرکت های کوچک یک ژنرال ممکن است به تمام تکنیک های دیجیتال مارکتینگ مسلط شود و بر روی تبلیغات تمام این کارها را انجام دهد.در شرکت های بزرگ معمولا برای هر تکنیک یک یا چند فرد متخصص برای هر کدام از کانال ها کار می کند و مسلما بازدهی بسیار بهتری دارد.

در اینجا چند نمونه از این متخصصان آورده شده است:

مدیر سئو

ترافیک های ارگانیک

به طور خلاصه ، متخصص سئو (seo) میتواند در گوگل رتبه کسب کند.با استفاده از روش های متنوعی که برای بهینه سازی موتورهای جست و جو وجود دارد این شخص ممکن است مستیقما با متخصصان تولید محتوا همکاری کند که این کار باعث میشود هم محتوا به خوبی نمایش داده شود و در گوگل نیز نتیجه بسیار خوبی خواهد داشت.

متخصص بازاریابی محتوا

ترافیک کلی وبلاگ و محتوای ارزشمند

متخصصان بازاریابی محتوا ، سازندگان محتوای دیجیتال هستند.آن ها غالبا تقویم وبلاگ نویسی شرکت را دنبال میکنند و براساس آن محتوای خوبی تولید کنند که شامل محتوای دیجیتال مخصوصا فیلم و مقاله است.این متخصصان بر روی کالاها تمرکز میکنند و غالبا با بخش های دیگر نیز در ارتباط هستند.

مدیر رسانه های اجتماعی

دنبال کردن ، برداشت ها

نقش مدیران شبکه های اجتماعی بسیار بالاست و اینکه کدام شبکه را برای دیجیتال مارکتینگ انتخاب میکنند بستگی به کار آن شرکت دارد.مهم تر از همه این مدیران یک برنامه به صورت جامع برای محتوای تصویری دارند که طبق آن پیش میروند.این متخصصان با کارمندان تولید محتوا همکاری میکنند تا بتوانند فیلم ها و مقاله های خوبی تهیه کنند.

هماهنگ کننده ی اتوماسیون بازاریابی

نرخ باز کردن ایمیل ، نرخ کلیک از طریق تبلیغات ، نرخ تولید

کار این ها در دیجیتال مارکتینگ انتخاب ومدیریت نرم افزار هاست که به سایر اعضای تیم کمک میکند تا رفتار مشتریان را درک کرده و بازدهی بهتری در کار خود داشته باشند.از آنجا که بسیاری از کارهایی که در بالا توضیح داده شد ممکن است به تنهایی انجام شود ، برای این فرد مهم است که کار هر فرد را در راستای جداگانه تعریف کند و هرکدام برنامه ای داشته باشند.

بازاریابی ورودی در مقابل بازار یابی دیجیتال

هر دوی اینها در بستر اینترنت و  به صورت آنلاین اتفاق می افتد و هر دو بر پایه محتوای دیجیتال تمرکز دارند، پس تفاوت این ها در چیست؟

اصطلاح دیجیتال مارکتینگ بین تاکنیک های بازار یابی فشار قرار دارد و هر دوی آن ها زیر چتر بازاریابی دیجیتال هستند.

تکنیک هایی که در خارج از سایت صورت میگیرد با هدف قرار دادن یک پیام بازرگانی به طور مستقیم در مقابل افراد حاضر در فضای مجازی هستند.یعنی تبلیغات موجود در بالای سایت ها که به صورت بنر هستند ، سعر بر این دارند تا مشتریان را که آن جنس علاقه ندارند را به سمت خود جذب کنند.

از طرف دیگر سعی بر این دارند تا از محتوای آنلاین استفاده کنند تا مشتری جذب آن ها شود.یکی از پر ارزش ترین کارها در دیجیتال مارکتینگ وجود وبلاگ هر سایت است که باعث می شود مشتری را به سوی خود جذب کند.

آیا دیجیتال مارکتینگ برای همه ی مشاغل جواب میدهد؟

دیجیتال مارکتینگ می تواند برای همهی مشاغل کار ساز باشد و امروزه به یکی از رکن های اصلی تبلیغات تبدیل شده است به شرطی که بتواند نیاز های مشتری را شناسایی کند و تیم تخصصی روی آن کار کند.با این حال به این معنی نیست که همه ی مشاغل یک استراتژی را برای دیجیتال مارکتینگ پیاده سازی کنند.

 بازاریابی دیجیتال B2B

اگر شرکت شما مشغول کار تجارت به تجارت است هدف متخصص دیجیتال مارکتینگ شما روی تولید محتوای آنلاین و در آخر مشتری بتواند با یک کارشناس فروش صحبت کند.به همین دلیل نقش بازاریابی و جذب و تبدیل کاربران به مشتری بسیار مهم است در این روش.

در این روش متخصص فراتر از وب سایت کار میکند و روی شبکه های اجتماعی نیز کار میکند.

بازاریابی دیجیتال B2C

اگر شرکت شما مشغول تجارت با مصرف کننده است ، بسته به قیمت محصول شما متخصص دیجیتال مارکتینگ در قذم اول سعی بر این دارد تا افراد را به وب سایت شما هدایت کنند و آن ها را تبدیل به مشتری کنند بدون این که نیاز به صحبت کردن با مشتری باشد.

نقش دیجیتال مارکتینگ بر روی یک شرکت

بر خلاف بازاریابی آفلاین یعنی به صورت سنتی ، دیجیتال مارکتینگ این امکان را به افراد میدهد که نتایج دقیق جذب مشتری را در همان لحظه مشاهده کنند.اگر تا به حال تبلیغی را روی روزنامه قرار میدادی به احتمال زیاد تخمین این که چند نفر این تبلیغ را دیده اند دشوار میشد اما در بازاریابی دیجیتال تخمین زدن این افراد به راحتی انجام میشود.

ترافیک وب سایت

با استفاده از دیجیتال مارکتینگ شما می توانید میزان افرادی که در روز سایت شما را دیده اند را مشاهده کنید فقط کافیست نرم افزار های تحلیل گر را نصب کنید و از آن ها به درستی استفاده کنید تا میزان مشتریان خود را ببینید.

همچنان میتوانید میزان این که یک مشتری چه صفحه هایی را بازدید کرده و با چه دستگاهی آن را مشاهده کرده است را ببینید.

این اطلاعات باعث می شود که بر اساس افرادی که به سایت شما آمده اند واین که این افراد از چه طریقی به سایت شما آمده اند، کمک میکنند به شما که بتوانید کانال های پر بازذه را انتخاب کرده و تمرکز خود را روی آن کانال ها قرار دهید.به عنوان مثال اگر تنها ۱۰ درصد افراد از طریق جستجو گوگل به سایت شما آمده اند این باعث میشود که شما روی سئو سایتتان بیشتر کار کنید.

اما در بازاریابی آفلاین این کار بسیار دشوار است ، که شما تشخیص دهید که مشتریان شما چه علایقی دارند.در دیجیتال مارکتینگ این کار به راحتی انجام می شود و میتوان یک برنامه بسیار عالی تهیه کرد تا فروش بسیار زیادی را کسب کنید.

عملکرد محتوا و تولید آن

تصور کنید که شما یک بروشور محصول ایجاد کرده اید و آن را از طریق نامه به دست افراد رسانده اید.تشخسص این که چند نفر بروشور شمارا باز کرده اند و خوانده اند بسیار دشوار است.

اکنون تصور کنید آن بروشور را در وب سایت خود گذاشته اید و دقیقا شما میتوانید بازخورد آن را مشاهده کنید.این کار باعث می شود که هم در هزینه و هم در وقت صرفه جویی کنید.

مدل سازی ویژگی

یک استراتژی در دیجیتال مارکتینگ و استفاده از ابزار مناسب به شما کمک میکند تا محصولات خود را بهتر بفروشید و با مشتری تعامل بهتری داشته باشید.

ما این الگو ها را مدل سازی میگوییم که یک فرد متخصص دیجیتال مارکتینگ این کار را به بهترین نحو انجام میدهد.

اتصال نقاط بازاریابی و فروش از اهمیت بالایی برخوردار است.شرکت هایی که دارای یک مدل برای بازاریابی و فروش هستند از شرکت هایی که مدلی ندارند یا مدل آن ها ضعیف است حداقل ۲۰ درصد سود بیشتری نسبت به آن ها به دست می آورند.اگر بتوانید با وسایل دیجیتال روند خرید مشتری را ارزیابی کنید بسیار به شما کمک میکند تا بازاریابی و فروش خوبی به دست بیاورید.

چه نوع محتوای دیجیتالی باید ایجاد کنیم؟

نوع محتوایی که شما ایجاد میکنید بسته به نوع نیاز مشتری و بازدید کننده سایت شما است.در سطح پایه باید محتوای شما به آن ها کمک کند تا چیزی را که به دنبالش آمده اند پیدا کنند.

سپس باید به این فکر کنید که آن ها از این محتوا چه استفاده ای میکنند که به آن نقشه محتوا میگویند.

با نقشه برداری از محتوا، هدف قرار دادن محتوا با توجه به:

  1. خصوصیت شخصی که آن را مصرف میکند.
  2. آیا این شخص خریدار است یا خیر؟

از نظر قالب محتوای شما چیزهای مختلف زیادی برای امتحان کردن وجود دارد.در این جا ما گزینه هایی را به شما پیشنهاد میکنیم:

مرحله آگاهی

  • پست های وبلاگ:یک راه عالی برای افزایش ترافیک سایت که با سئو و انتخاب کلمات کلیدی ادغام می شود.
  • اینفوگرافیک:بسیار مهم است، یعنی وقتی افراد پست شما را میبینند امکان این که این پست را به اشتراک بگذارند بسیار بالاست.
  • فیلم های کوتاه:این فیلم ها بسیار به اشتراک گذاشته می شوند و میتواند به  برند شما کمک کند تا مخاطبان را به سمت خود بکشد.

مرحله ملاحظه

  • کتاب های الکترونیکی:برای تولید محتوا بسیار مناسب هستند، زیرا بسیار کامل تر از یک پست وبلاگ هستند وشما میتوانید اطلاعات تماس خود را در آن ها درج کنید.
  • گزارش های تحقیقاتی:یک قطعه باارزش است که به حذب مخاطب کمک میکند.این گزارشات که اغلب از مجلات جمع آوری میشوند میتواند بسیار موثر باشد.

مرحله تصمیم گیری

  • مطالعات موردی:داشتن مطالعات به طور دقیق میتواند محتوای ارزشمندی را تولید کند و به مشتریان این اجازه را میدهد تا خریدی مطمعن انجام دهتد.
  • توصیفات:اگر مطالعات موردی برای شما جواب گو نیست شما میتوانید مشخصات جنس مورد نظر را به صورت کوتاه وارد کنید و مشتری با دیدن آن بتواند تصمیم گیری کند.

 

چه مدت طول می کشد تا محتوای تولیدی نتیجه دهد؟

در روش دیجیتال مارکتیک بسیار سریع تر از بازاریابی سنتی میتوانید نتیجه را مشاهده کنید و این هم بر اساس مقیاس هایی اندازه گیری می شود.

اگر شما به دنبال یک متخصص دیجیتال مارکتینگ هستید میتوانید به روی تیم تخصصی کسینوس حساب کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *