دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال چیست ؟/بخش اول

در این مقاله ی مجله کسینوس ما در مورد بازاریابی دیجیتال صحبت می کنیم و  شما توضیح می دهیم که این روش برای جذب ، بکار گرفتن و خوشنود کردن مشتریان بسیار مفید است.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

کسینوس- امروه با توجه به گستردگی  اینترنت و قابل دسترس بودن آن در اکثر نقاط کره ی زمین ، باور می کنید اگر به شما بگویم که هنوز هم هر روزه تعداد افرادی که به دنیای اینترنت اضافه میشوند ذر حال افزایش هستند ؟

در واقع نرخ استفاده ی ثابت از اینترنت در سه سال گذشته ۵ % افزایش داشته است. با نوجه به تحقیقات صورت گرفته راه و روش خرید و فروش توسط مردم براساس دیجیتال مارکتینگ  و بازاریابی دیجیتال تغییر کرده است که این امر نشان می دهد تجارت آفلاین دیگر به اندازه ی قبل محبوب نیست !

مهم ترین فاکتور تجارت از ابتدا تا بحال ارتباط مناسب با مشتری در بهترین زمان و در بهترین مکان بوده است. امروزه این امر بدین معناست که شما بتوانید در مکانی با مشتریتان ملاقات داشته باشید که آنها در آنجا وقت می گذرانند : اینترنت !!!

در این مقاله ی مجله کسینوس ما در مورد بازاریابی درونگرا صحبت می کنیم و  شما توضیح می دهیم که این روش برای جذب ، بکار گرفتن و خوشنود کردن مشتریان بسیار مفید است.

 

دیجیتال مارکتیگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ شامل تمام اقدامات و فعالیت هایی است که برای فروش یک محصول در بستر اینترنت به وسیله ی بزار های الکترونیکی انجام می شود. این نوع تجارت از کانال های دیجیتالی مثل: موتورهای جست و جو ،شبکه های اجتماعی،ایمیل و سایر وبسایت های برای ایجاد ارتباط با مشتریان فعلی و آینده استفاده می کند.

برخی از افراد ممکن است که بگویند بازاریابی درونگرا و بازریابی دیجیتال در واقع یکی هستند، اما در واقع تفاوت های جزئی وجود دارد.

یک کسب وکار بر پایه ی دیجیتال مارکتینگ چگونه تعریف می شود؟

بازاریابی دیجیتال با استفاده از تاکتیک های دیجیتال متعدد و کانال های تعریف شده برای ارتباط با مشتریان در جایی که آنها بسیاری از وقت خود را صرف میکنند تعریف می شود. یعنی اینترنت.

از یک وبسایت که خودش یک سرمایه دیجیتالی محسوب می شود تا تبلیغات دیجیتال، بازاریابی ایمیل، بروشور آنلاین و فراتر از آن. طیف زیادی از تاکتیک ها وجود دارد که زیر چتر “بازاریابی دیجیتالی” قرار دارند.

بهترین بازاریابان دیجیتال تصویری واضح از آن دارند که انجام هر کمپین بازاریابی دیجیتال چگونه می تواند آن ها ار به اهداف کلیدیشان برساند.

و بسته به اهداف استراتژی بازاریابی خود، بازاریابان می توانند از کمپین بزرگتری برای اهداف خود استفاده کنند.برای مثال یک بازاریاب محتوا می تواند مجموعه ای از پست هایی را ایجاد کند که منجر به تولید یک کتاب الکترونیک جدید شود.بازاریاب شبکه های اجتماعی این شرکت پس از انتشار پست های وبلاگ که ممکن است شامل پست های رایگان و پولی باشد از طریق اکانت های شبکه های اجتماعی آن پست ها را ترویچ می دهد. ممکن است بازاریاب ایمیل این شرکت کمپینی را برای ارسال این پست ها برای افرادی که کتاب الکترونیکی بیشتری را از این شرکت دانلود می کنند، ایجاد کند.

ما در آینده بیشتر درباره ی این افراد صحبت خواهیم کرد.

 

نمونه های بازاریابی دیجیتال

-بهینه سازی موتور جستجو (SEO)-بازاریابی محتوا
-بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی
-پرداخت به ازای کلیک (PPC)
-بازاریابی وابسته
-تبلیغات محلی
-اتوماسیون بازاریابی
-بازاریابی ایمیلی
-PR آنلاین
-بازاریابی درونگرا

در اینجا یک توضیح سریع از برخی از رایج ترین روش های بازاریابی دیجیتال و کانال های مربوط به آنها انجام می دهیم:

بازاریابی دیجیتال چیست؟

بهینه سازی موتور جستجو (SEO)

به طور خلاصه اگر بخواهیم سئو را تعریف کنیم میتوان گفت : ” سئو (search engine optimization) تمام اموری و فعالیت هایی است که باعث می شود رتبه ی وب سایت شما در موتور های جست و جو ارتقا پیدا کند و وب سایت شما محبوب تر شود”.در نتیجه باعث افزایش میزان ترافیک ورودی (یا رایگان) وب سایت شما  می شود. کانال هایی که از سئواستفاده می کنند شامل وبسایت ها، وبلاگ ها هستند. برای آشنایی بیشتر با سئو پیشنهاد می کنیم مقاله چگونه متخصص سئو شویم ؟ /راهنمای کامل را از وبسایت کسینوس بخوانید.

 

بازاریابی محتوا

این اصطلاح، ایجاد و ارتقاء محتوا  های مفیدبه منظور ایجاد آگاهی از نام تجاری است،رشد ترافیک وایجاد مشتری …. را توضیح  می دهد.کانال هایی که می توانند در استراتژی بازاریابی محتوا نقش داشته باشند عبارتند از:

پست های وبلاگ:  نوشتن و انتشار مقالات در وبلاگ شرکت به شما کمک می کند تا تخصص و توانایی های کسب و کار خود را نشان دهید و ترافیک جستجوی ورودی را برای کسب و کار شما بهبود می بخشد. این در نهایت به شما فرصت های بیشتری برای تبدیل بازدیدکنندگان وبسایت به مشتری می دهد.

کتابهای الکترونیکی و روزنامه ها: کتاب های الکترونیکی، روزنامه ها و محتوای طولانی مدت مشابه، بیشتر به کسب بازدیدکنندگان تحصیل و اهل مظالعه کمک میکند.همچنین به شما اجازه می دهد که محتوا را به ازای اطلاعات تماس خواننده،ایجاد مشتری برای شرکت خود و… مبادله کنید.

اینفوگرافی ها: گاهی بازدیدکنندگان شما می خواهند مطالب را به صورت تصویری ببینند، نه آنکه بخوانند. اینفوگرافی یک شکل از محتوای بصری است که برای بازدیدکنندگان وبسایت شما یک تجسم از مفهومی که می خواهیدبه آنها یاد بدهید می سازد.

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

این امر برند شما و محتوای شما در کانال های رسانه های اجتماعی را ترویج می دهد که باعث شناخته شدن بیشتر از برندشما می شود که این امر ترافیک را افزایش دهد و موجب افزایش مشتری ها می شود.

کانال هایی که می توانید در بازاریابی رسانه های اجتماعی استفاده کنید عبارتند از:

-فیسبوک

-توییتر

-لینکدین

-اینستاگرام

-اسنپ چت

-پینترست

 

پرداخت به ازای کلیک (PPC)

PPC  یک روش برای هدایت ترافیک به سوی وبسایت شماست که در ان شما به ازای هر کلیکی که باعث هدایت کاربران به وبسایت شما  می شود هزینه ای را به سرویسی که واسطه ی این امر و کاربران با کلیک بر روی آن به وبسایت شما هدایت شده اند شده است پرداخت می کنید.یکی از رایج ترین انواع PPC تبلیغات گوگل است که  شما  هزینه ای را  برایحضور در صفحات بالای گوگل و به ازای هر کلیک بر روی لینک هایی که قرار داده اید پرداخت می کنید. کانال های دیگر که در آنها می توانید از PPC استفاده کنید عبارتند از:

تبلیغات فیسبوک : در این سرویس کاربران برای نمایش یک ویدیو ، پست تصویری و یا اسلاید شو در قسمت news feed فیسبوک هزینه ای را پرداخت می کنند و  فیسبوک آن را به مخاطبان هدف نشان می دهد.

تبلیغات نوییتر : در این سرویس کاربران برای نمایش یک ویدیو ، پست تصویری و یا اسلاید شو در قسمت news feed توییتر هزینه ای را پرداخت می کنند و  توییتر آن را به مخاطبان هدف نشان می دهد. این امر ممکن است اهداف مختلفی داشته باشد .هدف می تواند  افزایش ترافیک وب سایت، دنبال کنندگان توییتر بیشتر، ارتقای یک توییت و یا حتی دانلود یک برنامه باشد.

پیام های ویژه  لینکدین: در این سرویس ، کاربران می توانند برای ارسال پیام به طور مستقیم به کاربران خاص لینکدین بر اساس صنعت و پس زمینه و رزومه  آنها با پرداخت مبلغی اقدام کنند.

چگونه متخصص سئو شویم ؟

 

بازاریابی وابسته

این یک نوع تبلیغات مبتنی بر عملکرد است که در آن شما برای تبلیغ محصولات یا خدمات دیگران در وب سایت خود کمیسیون دریافت می کنید. کانال های بازاریابی وابسته عبارتند از:

-تبلیغات میزبانی ویدیو که از طریق یوتیوب انجام میکیرد انجام می گیرد.

-انشار لینک های وابسته از حساب های شما در شبکه های اجتماعی شما.

 

تبلیغات محلی

تبلیغات بومی مربوط به تبلیغاتی است که عمدتا تحت محتوا قرار می گیرد و بر روی یک پلت فرم همراه با دیگر محتواهای رایگان ترویج داده می شوند. پست های ویژه سرویس BuzzFeed نمونه خوبی هستند، اما بسیاری از مردم همچنین شبکه های اجتماعی را “بومی” می دانند – مثلا تبلیغات فیس بوک و تبلیغات اینستاگرام.

 

اتوماسیون بازاریابی

اتوماسیون بازاریابی به نرم افزاری اشاره دارد که به منظور بهینه سازی عملیات بازاریابی پایه شما به کار می رود. بسیاری از بخش های بازاریابی می توانند کارهای تکراری خود را به صورت خودکار انجام دهند، مثلا:

خبرنامه های ایمیل: اتوماسیون ایمیل فقط  برای این نیست که به طور خودکار ایمیل به مشترکین خود ارسال کنید. شما همچنین می توانید لیست مخاطبین خود را در صورت لزوم کاهش و گسترش دهید، بنابراین خبرنامه شما فقط به افرادی ایمیل می دهد که می خواهند پیام ها را در صندوق های پستی خود ببینند.

ابزار های ارسال پست در شبکه های اجتماعی: اگر می خواهید حضور سازمان خود را در یک شبکه اجتماعی رشد دهید، باید به طور مستمر پست ارسال کنید. این باعث می شود تا این فرایند کمی غیر قابل تحمل شود. ابزارهای اتوماسیون و  برنامه ریزی رسانه های اجتماعی محتوای شما را به طور خودکار به شبکه های اجتماعی شما منتقل می کنند، بنابراین می توانید وقت و تمرکز بیشتری را برای استراتژی محتوا  صرف کنید.

امور مخاطبان: تولید مخاطب و تبدیل آنها به مشتریان می تواند یک روند طولانی باشد.شما می توانید این فرایند را با فرستادن ایمیل ها و محتوای خاص به  صورت خودکار، متناسب با وضعیت فعلی آنها مثلا زمانی که یک کتاب را دانلود کرده و باز می کنند، بهبود ببخشید.

/پایان بخش اول

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *